Seurakunta

Kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina kokoonnumme viettämään ehtoollisjuhlaa ja muistelemaan sitä, miten Jeesus kuoli meidän jokaisen syntien tähden ristillä ja antoi meille pääsyn takaisin Jumalan yhteyteen. Kuukauden kolmantena sunnuntaina vietämme vähän erilaista jumalanpalvelusta iltapäivällä.

Seuraa etusivun tapahtumakalenteria ja tule rohkeasti mukaan!

Tiistain rukousilloissa rukoilemme erilaisten ajankohtaisten aiheiden puolesta.

Lähetä esirukousaiheesi >>

Kesälahdella järjestetään tilaisuus joka toinen sunnuntai klo 16, eli silloin, kun Kiteellä tilaisuutta ei ole. Kirpputorilla voi käydä ostoksilla sekä keskustelemassa, kertomassa iloja ja huolia tai muuten vain istua hetkeksi.

Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni. (Matt. 25:35-36)

Seurakunnan diakoniaan kuuluu sairaiden, vanhusten ja muiden avun tarpeessa olevien luona vierailemista ja avustamista sekä kesän yhteiskristilliset Hakaillat ja leivän jakaminen.

Lasten K7- ja K11-kerhot

K7-kerhossa puuhaillaan monenlaista mukavaa: askarrellaan, leikitään, pelataan kivoja pelejä sekä syödään iltapalaa. Vaikka joka kerta pidämme hauskaa eri leikkien parissa, hiljennymme kuitenkin aina pieneen Raamattuhetkeen. Luvassa on siis mukavaa yhdessäoloa!

Kerho kokoontuu maanantaisin klo 17.15 Kiteen Yhteisötalolla. Kerho on tarkoitettu 1-4-luokkalaisille ja se järjestetään yhdessä vapaaseurakunnan kanssa.

K11-kerho 5-6-luokkalaisille kokoontuu Yhteisötalon alakerrassa Bunkkerissa myös maanantaisin klo 16-19.

Jippii-kuoro
Jippii-kuoro alkoi syksyllä 2023 taas muutaman vuoden jälkeen toimia Kiteen Helluntaiseurakunnassa. Kouluikäisille tarkoitettu kuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 18-19. Kuorolla on mahdollisuus myös esiintyä etukäteen sovituissa tilaisuuksissa. Kuoroa johtaa seurakunnan lapsityöntekijä Ansku Olán.

Tutustu lisää Jippii-toimintaan osoitteessa www.jippiimissio.fi.

Kids’ Action Night

Kids´ Action Night -toimintatapahtuma järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin. Tapahtumassa on alussa lyhyt puheenvuoro ja laulu, jonka jälkeen avautuvat erilaiset toimintapisteet. Lopussa jaetaan palkintoja, esimerkiksi jollakin pisteellä parhaiten pärjänneelle. Tapahtuma on suunnattu alakouluikäisille ja on osallistujille maksuton. Kids´ Action Night järjestetään yhdessä vapaaseurakunnan kanssa.

Kids´ Action Night -tapahtumaa ei toistaiseksi ole koronan vuoksi järjestetty.

Pöllänlammen lastenleiri

Kesäisin seurakunnan lasten toiminta pitää taukoa keräten voimia uuteen toimintakauteen. Siitä huolimatta kesään mahtuu lastenleiri Pöllänlammen leirikeskuksessa. Leirillä mm. uidaan, pelaillaan, askarrellaan, leikitään, lauletaan, pidetään iltanuotioita, kuullaan opetusta Jumalasta sekä saadaan uusia kavereita

Lähetystyö on tärkeä osa Kiteen helluntaiseurakunnan toimintaa. Haluamme olla toteuttamassa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä. Seurakuntamme tekee lähetystyötä Fida International ry:n kautta. Fida on suomalainen avustus-, lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö.

Fidan lähettämiä työntekijöitä työskentelee Euroopassa, Aasiassa, Itä-Afrikassa, Etelä-Amerikassa, Lähi-idässä ja Keski-Aasiassa yhteensä 178 työntekijää 51 maassa.

Vuonna 2020 kehitysyhteistyötä tehtiin 15 maassa yhdessä paikallisten yhteisöjen, kirkkojen ja kansalaisjärjestöjen kanssa.

Humanitaarista avustustyötä Fida tekee tällä hetkellä konfliktien uhrien parissa Kongossa, Jemenissä ja Syyriassa. Tutustu Fidaan tästä.

Seurakuntamme kannattaa osaltaan Pohjois-Karjalan muiden helluntaiseurakuntien kanssa yhteisiä lähetystyöntekijöitä. He toimivat Fida International ry:n alaisuudessa ja työskentelevät Japanissa ja Aasiassa.

Tuemme myös Avainmedian kautta medialähetystyötä. Tutustu Avainmediaan tästä.

Hyvällä sydämellä on Suomen Helluntaikirkon ESR+-rahoitteinen hanke, joka on suunnattu erityisesti työttömille vähävaraisille ja heidän perheilleen.

Hanke kattaa koko Suomen, ja sen käytännön toteuttajina on yli 100 helluntaiseurakuntaa ja kolme järjestöä.

Seurakunnissa toimintaa ohjaavat hankevastaavat. Tukea annetaan aineellisena apuna sekä ohjaamalla avuntarvitsija oikeanlaisen avun piiriin. Toiminnan lähtökohtana on avuntarvitsijan henkilökohtainen kohtaaminen ja hänen avuntarpeensa.

Erityisen tärkeää on avunsaajan

henkilökohtainen kohtaaminen ja keskustelu, osallisuuteen tukeminen, palveluihin ohjaaminen sekä yhteistyö erilaisten palveluntuottajien kanssa, kuten alueen sosiaali- ja terveyspalvelut, Kela, seurakunnat sekä erilaiset järjestöt ja hankkeet.

Toimintamme tavoitteita ovat

avunsaajan akuutin taloudellisen tilanteen osaratkaisu, yhteisällisyyden ja mielen hyvinvoinnin lisääminen ja elämänhallintataitojen vahvistaminen.

Kiteen Helluntaiseurakunta jakaa 40€ arvoisia EU-maksukortteja Helluntaikirkolla (os. Koivulantie 3) torstaisin ja Kesälahden kirpputorilla (os. Pyhäjärventie 1) lauantaisin.

Voit soittaa tai laittaa viestiä ja varata ajan ma-ke klo 10-12 numerosta 040 6552 317.

Lisätietoa hankkeesta voit lukea täältä.