El-roi – Jumala, joka näkee minut

Joulu on perinteisesti juhla, jossa perheittäin, jopa suvuittain, kokoonnutaan yhteen. Valitettavasti joillekin se on yksinäistä ja raskastakin aikaa. Ei ole perhettä, sukulaiset ovat kaukana tai eivät ole niin läheisiä tai joku on jäänyt leskeksi. Ystävät, jos heitä edes on, ovat omien perheidensä kanssa.

1.Moos.16 kerrotaan Haagarista, Saarain orjattaresta. Saarai oli antanut Haagarin miehelleen Abramille vaimoksi, jotta Saarai hänen avullaan saisi lapsen. Kun Haagar tuli raskaaksi, hän alkoi halveksia emäntäänsä. Saarai kuritti häntä ja hän pakeni autiomaahan.

Siellä, epätoivoisen tilanteen keskellä, Jumala kohtasi Haagarin. Haagar kutsui Jumalaa nimellä El-roi, joka tarkoittaa Jumala, joka näkee minut. Jumala näki myös Haagarin kohdussa kasvavan pojan.

Jumala, El-roi, näkee myös sinut, on tuleva joulunviettosi millainen tahansa. Jos vain pystyt, tule viettämään seurakunnan joulujuhlaa sunnuntaina 17.12. yhdessä muiden kanssa.

Jos et pääse mukaan, haluan toivottaa sinulle lämmintä joulun aikaa. Kohdatkoon Jumala tänä jouluna sinut niin, että voit Haagarin tavoin todeta, että Jumala näkee minut.

Siunausta jokaisen joulun odotukseen!

Ansku

P.S. Seurakunnan joulukalenteri on menossa seurakunnan some-tileillä. Joko seuraat meitä?