Musiikkipainotteinen Löytöjen iltapäivä Kesälahden kirkossa
Tavoitteena tuottaa rohkaisua ja auttaa löytämään Ystävä

Kesälahden kappeliseurakunta ja Kiteen helluntaiseurakunta järjestävät yhteistyössä sunnuntaina 16.10. Se löytyi! -tilaisuuden Kesälahden kirkossa. Tilaisuudessa kuullaan molempien seurakuntien puhujia ja laulajia. Mukana myös ripaus ukrainalaista väriä.
Se löytyi! -mediamissiossa on kyse historiallisen laajasta kampanjasta, jonka toteuttavat yhtä aikaa lähes 400 seurakuntaa ja 40 muuta kristillistä toimijaa ympäri Suomen. Mediamission tarkoitus on herätellä suomalaisia miettimään elämän perimmäistä tarkoitusta, lievittää yksinäisyyttä ja auttaa diakonian keinoin apua tarvitsevia. Tärkeällä sijalla ovat henkilökohtaiset kohtaamiset ja keskustelut, kertoo Kiteen missiotiimin puheenjohtaja Kari Pölönen helluntaiseurakunnasta.
Kesälahden kappeliseurakunta ja helluntaiseurakunta järjestävät yhdessä Kesälahdella Se löytyi -teematilaisuuden, jossa puheet ja laulut käsittelevät mm. elämän suuria kysymyksiä kuten ihmiskunnan kärsimyksen perussyytä ja Jumalalta siihen tulevaa ratkaisua. Runsas musiikkikattaus sisältää lauluja duo Elviiralta ja Andreilta, Anette Haveriselta, Neliapilalta ja Kappelin triolta. Kansainvälisen tuulahduksen tilaisuuteen tuo ukrainalaisen Nikolay Shamaevin laulu ja puheenvuoro, joka tulkataan suomeksi. Pastori Kari Pölönen kertoo kokemuksensa radikaalista armon löytämisestä. ”Löysin enemmän kuin tyytyväisyyden”, sanoo aiemmin uskonasioita päättäväisesti karttanut mies. Mielen taakkoja voi keventää ohjelmaosuuden jälkeen keskustelussa ja rukouksessa kontaktihenkilöiden ja sielunhoitajien kanssa. Päästään myös nauttimaan rennosta yhdessäolosta ja rupattelusta sekä maksuttomasta tee- ja kahvitarjoilusta seurakuntasalissa. Tilaisuuden kanssa samanaikaisesti on Enkelinpesässä lapsille oma toiminnallinen löytöhetki.
”Ihmisillä on paljon huolia ja pelkoja ja yksinäisyyden määrä on suuri. Tarvitaan lohdutusta ja rohkaisua, tarvitaan Ystävää”, totesi Kesälahden Se löytyi! -tilaisuuden juontaja ja kappeliseurakunnan pappi Leena-Susanna Mikkonen, kun missiotiimi pohti yhteistyönsä tarkoitusta. Tavoitteena on, että
Kesälahden kirkossa on 16.10. sellainen löytöjen iltapäivä, jonka ohjelma ja rukouspalvelu antavat mahdollisuuden löytää rohkaisua ja Ystävän, joka ”kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella”. (Ef. 3:20)

Kari Pölönen