Kristittyjen yhteys

Nuorena, kun asuin Tampereella ja osallistuin aktiivisesti paikallisen helluntaiseurakunnan toimintaan, en varmaan koskaan ajatellut seurakuntien välistä yhteyttä. Vappuna järjestetty Jeesus-marssi usein kokosi yhteen kristittyjä eri seurakunnista, mutta sielläkin olin aina vain ”oman porukan” kanssa. Ainoa toisen kirkkokunnan edustaja, jonka tunsin, oli naapurin Terttu-mummo, joka kuului vapaaseurakuntaan. Isossa kaupungissa joka seurakunnan resurssit ovat niin isot, että jokainen voi järjestää kaiken itse, ei tarvita naapuria jakamaan vastuuta ja myös kuluja.

Kiteellä asuessani olen iloinnut täällä olevasta yhteydestä seurakuntien kesken. Se ei rajoitu vain kerran vuodessa Ekumeeniseen rukousviikkoon, jota juuri vietimme, vaan teemme yhteistyötä ympäri vuoden.

Me kaikki Jeesukseen uskovat olemme saman Taivaan Isän lapsia ja saman valtakunnan kansalaisia, huolimatta siitä, mihin kirkkokuntaan, kulttuuriin tai kansaan kuulumme.

”Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus.” Joh.13:35

Iloista helmikuuta toivoo Ansku!